Cloud

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Img

Απαντήσεις στις Ερωτήσεις σας

Τι Ρωτάμε Συχνά

Πότε να απευθυνθώ σε έναν λογοθεραπευτή?

Σε περίπτωση που το παιδί σας έχει ορισμένα από τα παρακάτω χαρακτηριστικά, καλό θα ήταν να πραγματοποιηθεί μια Λογοθεραπευτική αξιολόγηση.

• Δείχνει να μην ενδιαφέρεται για επικοινωνία, δεν αντιδρά σε ήχους ή στη φωνή της μητέρας του

• Κάνει στερεότυπες επαναλαμβανόμενες κινήσεις, έχει ιδιαίτερα ενδιαφέροντα για αντικείμενα, αποφεύγει να σας κοιτάζει στα μάτια την ώρα που συζητάτε μαζί του

• Φαίνεται να μην καταλαβαίνει τι του λέτε, δυσκολεύεται να εκτελέσει απλές εντολές

• Έχει φτωχό λεξιλόγιο σε σχέση με τα υπόλοιπα παιδιά της ηλικίας του

• Είναι άνω των 4 χρονών και δε μιλάει καθαρά. Συχνά μπορεί να μη τον καταλαβαίνουν τρίτα πρόσωπα του περιβάλλοντός σας

• Κολλάει στην έναρξη μιας πρότασης, επαναλαμβάνει τον πρώτο φθόγγο ή μια συλλαβή μέσα στη λέξη, δείχνει αγχωμένο

• Δυσκολεύεται στη διαχείριση του φαγητού, δείχνει να δυσκολεύεται στη μάσηση, στην κατάποση, είναι αρκετά επιλεκτικός στις τροφές

• Ηχολαλεί, στο πλαίσιο μιας συζήτησης, απαντάει άλλο από αυτό που το ρωτάτε

• Δεν μπορεί να διηγηθεί εύκολα μια απλή ιστορία, δυσκολεύεται να εκφράσει τις σκέψεις του

• Δυσκολεύεται στον γραπτό λόγο και στην ανάγνωση

• Δε μπορεί να αρθρώσει σωστά ορισμένα γράμματα

• Δείχνει να μην κατανοεί αυτό που του λέτε ή ζητάτε

• Ενώ η ομιλία του φαινόταν να αναπτύσσεται ομαλά, ξαφνικά σταμάτησε απότομα να εξελίσσεται

• Είναι άνω των τριών ετών και κάνει αρκετά λάθη σχετικά με τη δομή του λόγου (σύνταξη) ή στις καταλήξεις (γραμματική)

Από ποιο φορέα γίνεται η αξιολόγηση / διάγνωση Μαθησιακών δυσκολιών;

Μπορεί να πραγματοποιηθεί τόσο σε ιδιωτικούς όσο και σε δημόσιους φορείς. Στο δημόσιο τομέα, πραγματοποιείται αξιολόγηση και διάγνωση των μαθησιακών δυσκολιών από τα Κέντρα Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ), τα Ιατροπαιδαγωγικά κέντρα, τα Κέντρα Ψυχικής Υγιεινής και τα Νοσοκομεία που διαθέτουν αρμόδιο τμήμα. Αυτοί οι φορείς παρέχουν διάγνωση με σκοπό την ενημέρωση της οικογένειας και του σχολείου έτσι ώστε ο μαθητής να παραπεμφθεί στο τμήμα ένταξης καθώς και την μετέπειτα απαλλαγή του από γραπτές εξετάσεις εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο. Επίσης, συστήνεται η ένταξή του σε πρόγραμμα αποκατάστασης.

Ποιοι ειδικοί ασχολούνται με την πρόληψη, διάγνωση και αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών;

Λόγω της πολυδιάστατης και σύνθετης φύσης των μαθησιακών δυσκολιών κρίνεται απαραίτητη η συνεργασία πολλών διαφορετικών ειδικοτήτων με σκοπό την διερεύνηση του μαθησιακού προφίλ του παιδιού, αλλά και τον σχεδιασμό της εξατομικευμένης ειδικής παρέμβασης. Η διεπιστημονική αυτή ομάδα περιλαμβάνει: Παιδοψυχίατρο, Ειδικό Παιδαγωγό, Λογοθεραπευτή, Εργοθεραπευτή, Ψυχολόγο.

Πότε να απευθυνθώ σε ένα εργοθεραπευτή?

Σε περίπτωση που το παιδί σας έχει ορισμένα από τα παρακάτω χαρακτηριστικά, καλό θα ήταν να πραγματοποιηθεί μια εργοθεραπευτική αξιολόγηση.

• Δεν μπορεί να αντιληφθεί καλά τη θέση του σώματός του σε σχέση με το χώρο. Είναι αδέξιο, ατσούμπαλο, σκοντάφτει σε αντικείμενα

• Δεν έχει καλή ισορροπία, αποφεύγει παιχνίδια όπως κούνια ή τραμπάλα στο πάρκο

• Είναι υπερκινητικό ή ιδιαίτερα παθητικό

• Δυσκολεύεται στο χειρισμό μικρών αντικειμένων, στην χρήση μολυβιού, ψαλιδιού κ.α.

• Δεν κάνει καλά γράμματα, μέσα σε πλαίσιο ή εκτός

• Δυσκολεύεται να αντιγράψει σχήματα ή γραμμές

• Δεν μπορεί να διατηρήσει τη συγκέντρωση και την προσοχή του σε διάφορες δραστηριότητες

• Μεταβαίνει γρήγορα από τη μια δραστηριότητα στην άλλη

• Κουράζεται εύκολα στη μελέτη και θέλει περισσότερο χρόνο για να μάθει νέα πράγματα

• Δεν μπορεί να συγκρατήσει εύκολα προφορικές οδηγίες, ξεχνά εύκολα

• Δυσκολεύεται να κατακτήσει χωροχρονικές έννοιες ( μέσα-έξω, πάνω - κάτω, πριν-μετά κ. α)

• Δυσκολεύεται να ξεχωρίσει το δεξί/αριστερό του χέρι-πόδι

• Είναι είτε υπερευαίσθητο, είτε υποευαίσθητο σε ήχους, μυρωδιές, γεύσεις, αγγίγματα, πλύσιμο δοντιών, κόψιμο νυχιών-μαλλιών, υφές ρούχων κ.α.

• Δυσκολεύεται να ντυθεί-ξεντυθεί μόνο του, να βάλει παπούτσια, να δέσει κορδόνια, να φάει μόνο του ή να χρησιμοποιήσει την τουαλέτα

• Δεν έχει αυτοπεποίθηση και αποφεύγει την συναναστροφή με άλλα παιδιά

Τι ακριβώς περιλαμβάνει η διάγνωση-αξιολόγηση του παιδιού;

Η αξιολόγηση ξεκινά με την λήψη ενός ιστορικού από τους γονείς στο οποίο καταγράφονται πληροφορίες σχετικά με το μαθητή και την οικογένειά του. Έπειτα διαμορφώνεται το μαθησιακό προφίλ του παιδιού, χορηγώντας πολλές και διαφορετικές δοκιμασίες(τεστ) στο παιδί, τόσο ποιοτικές όσο και ποσοτικές. Η επίδοση σε αυτές τις δοκιμασίες αναλύεται και έτσι διαμορφώνεται το μαθησιακό προφίλ του μαθητή.

Αντιμετώπιση – Αποκατάσταση

Η αποκατάσταση των μαθησιακών δυσκολιών γίνεται ως επί το πλείστον από ιδιωτικούς φορείς. Στα σχολεία παρέχονται προγράμματα αποκατάστασης στα τμήματα ένταξης. Η αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών αρχίζει μετά την ολοκλήρωση της διαγνωστικής διαδικασίας. Ο μαθητής εντάσσεται σε εξατομικευμένο πρόγραμμα αποκατάστασης μαθησιακών δυσκολιών

Έχετε κάποια Απορία? Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα.